بانک اطلاعات اصناف و مشاغل کشور پویا جهش -بزرگترین بانک اطلاعات اصناف و مشاغل کشور
تماس

در دنیای امروز، تبلیغات به یک تجارت و صنعت بزرگ تبدیل شده است. بانک اطلاعات اصناف و مشاغل کشور هم یک صنعت است و هم ابزاری است که مورد استفاده ی بسیاری از افراد قرار گرفته است. هر ساله مبالغ زیادی صرف امور تبلیغاتی میشود، بنابراین لازم است انجام تبلیغات به شکلی کارا و موثر صورت پذیرد. از آن جا که تبلیغات اهداف فراوانی را محقق می سازد، حیطه کاربردهای آن بسیار گسترده است.
تبلیغات چیست و به چه مفهومی است؟
در گذشته تبلیغات فقط به شیوه های معرفی یک کسب و کار گفته می شد، اما امروز فهمیدیم که خود محصول می تواند به تنهایی تبلیغ کننده یک برند باشد. بازاریابی به ما یاد داده هر محصول یا خدمتی می تواند به صورت مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار کند. از بسته بندی گرفته، تا کاتالوگها، پروموشن ها، ویترین ها، انتخاب رنگ سازمانی، محل های حضور یک برند، محل اصلی دفتر یک برند همه ی اینها خود نوعی تبلیغ است.

تبلیغات خیلی بیشتر از آنچه که ما فکر می کنیم گسترده شده است!
با مدیریت تبلیغاتی بیشتر آشنا شوید

مخاطب تبلیغات مردم هستند. در تبلیغات باید بکوشیم که اثر بخشی تبلیغ بالا برود، این امر با توجه به شناخت بازار هدف کسب و کار، و انتخاب صحیح راهکارهای تبلیغاتی صورت خواهد گرفت که تمام اینها توسط مدیریت تبلیغاتی بهینه خواهد شد.

مدیریت تبلیغات به قدری مهم و پر اهمیت شده است که امروزه رشته های دانشگاهی در این زمینه وجود دارد و علاقه مندان به مباحث مدیریت تبلیغات روی به انتخاب این رشته هیجان انگیز می آورند.

بیشتر در این رشته موارد اصلی که در زیر لیست شده است بررسی می شود:

تاریخچه تبلیغات
تعریف تبلیغات
صنعت تبلیغات
نقش تبلیغات در تجارت
رابطه تبلیغات با سازمانها
رسانه و استراتژی آن
کمپین تبلیغاتی
تکنیک های تبلیغاتی
نقش تبلیغات تجاری در اقتصاد و کسب و کار

ممکن است چنین عنوانی در نظر شما ساده و واضح باشد.

یا با خود فکر کنید که چرا باید بخشی از بحث مدیریت تبلیغات به نقش تبلیغات در اقتصاد اختصاص پیدا کند.

واقعیت این است که در گذشته – و حتی گاهی امروز – به تبلیغات الزاماً با دید مثبت نگاه نمی‌کرده‌اند. گاهی آن را رواج مصرف‌گرایی می‌دانسته‌اند و گاهی، اتلاف منابع کسب و کارها.

اگر چه تبلیغات می‌تواند گاهی هر دو معنای فوق را داشته باشد، اما اینکه علمی تا این حد گسترده که می‌تواند موتور محرک اقتصاد و عامل ایجاد تقاضا و رشد تولید و صنعت باشد را به کلی نفی کنیم و کنار بگذاریم، منطقی و معقول نیست.

بنابراین، کسی که می‌خواهد متخصص تبلیغات باشد لازم است کارکردهای مثبت و منفی تبلیغات در محیط کسب و کار و جایگاه تبلیغات در اقتصاد ملی و جهانی را بشناسد تا بتوانند فرصت‌ها و تهدید‌های این صنعت را بهتر و دقیق‌تر شناسایی و تحلیل کند
مدیریت تبلیغات، جز فعالیت های بازاریابی در نظر گرفته شده و در کل، یک فعالیت تعریف شده و استراتژیک است که میتواند به نحو متفاوتی به رشد و پیشرفت سازمان های اقتصادی کمک کند. علاوه بر این، یکی از شیوه های موثری که تا حد زیادی به فروش و افزایش کیفیت محصول کمک میکند، همین استفاده از انواع تبلیغات است. همچنین، تبلیغات موجب میشود تا طیف متنوعی از محصول درا ختیار مشتری قرار گرفته و بتواند راحتتر از بین آنها انتخاب کند. از این جهت، تبلیغات و مدیریت تبلیغات میتواند کار فروش را تسهیل نموده و را ه حل های موثری برای فروشنده و خریدار ارایه کند. از همه مهمتر اینکه، تبلیغات میتواند روند زندگی و الگوی سبک زندگی را تغییر داده و راهکارهای متنوعی برای مصرف انواع محصولات بگذارد. علاوه بر این، مدیریت تبلیغات کارکردهای دیگری شامل موارد زیر دارد: افزایش عمر محصولات افزایش سرمایه گذاری و اشتغال توسعه و بهبود کیفیت محصول ارایه راهکارهای جدیدی برای توزیع محصول ایجاد رقابت و و نوآوری در بین تولید کنندگان افزایش صادرات و واردات محصول متنوع

 

کلمات کلیدی: , , ,

ديدگاه خود را بيان کنيد